Om os

Organisationen Provinsens Distriktsblade blev stiftet i 1974 som et salgssamarbejde mellem de blade, der dengang hørte under Dansk Bogtrykker- og Presseforening. Navnet blev dog i 2000 ændre til Danske Lokalaviser.

I 2005 blev der dannet en ny fælles salgsorganisation mellem de dagbladsejede aviser (Danske Distriktsblade) og Danske Lokalaviser. Denne nye organisation fik navnet De Lokale Ugeaviser.

Hermed blev det muligt at annoncere i 232 lokale ugeaviser blot ved at henvende sig et sted.

Som salgsorganisation yder vi en professionel rådgivning og besidder en høj ekspertviden, som sikrer den optimale medialøsning for dig som annoncør.

Vi udarbejder forslag til mediavalg med læserdokumentation fra Gallup, hvilket betyder, at du kan komme i kontakt med hele Danmarks befolkning eller en specifik gruppe, hvor du får mest muligt ud af dit annoncebudget.

Vi afholder kurser over relevante temaer for vore medlemmer, hjælper bladene og annoncørerne med læsertal fra Gallup og med spørgsmål omkring markedsføringsloven.

Andre af vore opgaver er at rådgive reklamebureauer og annoncører omkring mediaplanlægning, og som en del af De Lokale Ugeaviser har vi under overskriften - en ordre, en faktura - gjort det nemt at benytte vort avancerede medieplanlægnings-værktøj.

Danske Lokalaviser er ligeledes medlem af brancheforeningen - Foreningen af Danske Lokale Ugeaviser.